søndag den 31. marts 2013

Simple firkanter // Granny squares


Jeg har fået den tossede idé, at jeg skal hækle et sommertæppe. Den er tosset, fordi jeg virkelig er en langsom hækler og det er for mig en kæmpe præstation, at der nu er 6 færdige granny squares. Ella synes også, at jeg er tosset, men det er nu fordi der er 'huller' i tæppet. Hun kan slet ikke se nytteværdien ved sådan et tæppe og i hendes blik kunne jeg læse, at hun tænkte jaja, bare lad hende.

Normalt sætter jeg pris på at leve i et land med fire årstider, men som det ser ud nu, er vi vist ved at springe bindeleddet mellem vinter og sommer over. Og det går ikke. For så er jeg endnu mere bagud med mit tæppe. Måske er det årets sommertæppe 2014 jeg i virkeligheden er i gang med?
***
I have this crazy idea that I'll be crocheting a nice granny squares summer blanket. It's crazy in several ways - first of all because I'm so insanely slow with the needle. I've made six squares so far and that's A LOT for me! Second because my middle child, Ella, thinks I'm a little crazy for crocheting 'holes' in the blanket. I could actually hear her rolling her eyes at me...
I hope to finish the blanket for this year's summer, anyway.Wish me luck....!

12 kommentarer:

  1. Jeg håber at du er hurtigerebtil at hækle dit end jeg har været til at hækle mit. Startede for mange år siden. Kan slet ikke huske hvor længe siden, men det er ikke opgivet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget vægelsindet omkring det, Marie-Louise! Det ene øjeblik er jeg optændt af hækleilden og hækler løs. Flere omgange lige i streg og med tungen lige i munden...Det næste tænker jeg mere realistisk og overvejer om jeg er typen, der har hæklede puder. Det kunne jeg måske ende med at blive.
      Jeg drømmer om lave et tæppe med inspiration i denne oplægning i +++ http://www.evitalehti.fi/blogit/muitaihania/2012/05/03/113/ Det er SÅ pænt!
      Måske bliver vi færdige samtidigt? :)

      Slet
    2. Ja, det har jeg også luret på. Drøn lækkert. Mit er heksagontæppet. Det varer nok meget længe før det er færdigt, men jeg er nået for langt til at give op, og så er det også så pænt synes jeg, at det ville være synd. Jeg hepper på at du fortsætter Lis. Huller eller ej ;-)

      Slet
  2. Jamen lidt har da også ret! Om ikke andet så kan det blive til et dukketæppe.... Jeg er efterhåneden også ved at længes efter forår! Stadig friostvejr den 1 april.... Det er da helt galt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en aprilsnar! Det må det være. Jeg kryber sammen under mine 6 firkanter, indtil varmen kommer;)

      Slet
  3. Så dyktig du er!

    Dette likte jeg. Til sommerbruk, skriver du... bomullsgarn, da? Mercerisert - nei?

    Jeg strikker lapper for tiden. Det neste prosjektet mitt blir heklede bestemorruter, som vi her i Norge kaller slike lapper.

    Ønsker en fortsatt fin lørdagskveld ^^,

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare flotte!! Har du en opskrift på de fine firkanter? Og kan de anbefales til en begynder?

    SvarSlet
  5. Super flotte! Jeg kunne virkelig godt tænkte mig tne opskrift på dem. Ligger du inde med sådan en?

    SvarSlet
  6. Uha det kunne blive SÅ fint! Har selv vildt meget lyst til at lære det! Kunne måske også bidrag med noget zen til mit bette liv :-D

    SvarSlet
  7. Psssst … jeg SAVNER din blog :) Kh, Mette

    SvarSlet
  8. Pssssst… jeg SAVNER din blog :) Kh, Mette

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...