lørdag den 11. februar 2012

DIY - Hårbånd i Zpaghetti


Jeg har lavet et hurtigt hårbånd af det sjove Zpagettigarn. Zpagettigarnet kan købes i et væld af farver hos lækre Yarnfreak. Jeg har jo fået mig en hækleskade, så istedet for at hækle gulvtæpper af det, har jeg viklet det om hovedet. Hm, det lød vist som om det ikke kun er hænderne, der har taget skade....!

Jeg har lavet en lille fotoguide, hvis du vil prøve at lave et magen til. Det koralfarvede er ikke Zpagetti, men bare noget jersey jeg havde liggende og som jeg synes giver et lidt bedre overblik over, hvorledes båndene er viklet om hinanden.
Hårbåndet passer til en voksen, men det kan jo nemt laves mindre til børn.
***
Du skal bruge:

8 strimler på 62 cm. Del dem i 2, så du nu har to bunker med 4 i hver. Okay, det var lidt udpindet matematik, det her....men så er alle vist med så langt.

Læg dem parallelt som var de firestrengede tråde og 'flet' dem sammen som på billedet herunder.

Træk knuden til....

og hæft enderne sammen, enten i hånden eller på maskine. 

Skjul syningen ved at brede Zpaghettigarnet ud og vikle det rundt om. Stik rundt i kanten og klip overskydende af.

Færdig.

Nemt, ikk?

Jeg synes, det er pænest med knuden lidt på sned. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at knuden hedder Josephineknuden. Er der mon en mere erfaren knudeknytter, der læser med som kan kaste lidt lys over det?

God weekend

16 kommentarer:

  1. Super fedt!!! det må også kunne laves med Jersey rester også :)

    SvarSlet
  2. Super sejt, tak for opskrift.

    SvarSlet
  3. nej hvor godt ! og alt efter hvor kraftigt det bliver, kunne man måske også lave det som armbånd / bælte ? der er åbenbart rigtig gode muligheder med det zpaghetti garn.
    tak for opskrift :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Fedt fedt fedt, Lis. Nu har jeg endelig en undskyldning for at erhverve mig noget af det der trendy Zpaghettigarn, selvom jeg hverken kan strikke eller hækle eller hvad det nu er man gør med det (?) :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  5. Det er rigtig godt lavet! Elsker din blog :)
    Kig gerne forbi min: http://twisttherhythm.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. En ægte Josephine er lige hvad det er.

    SvarSlet
  7. Kæææft det er da smart, nemt og billigt. Sådan en idé tyder ikke på nogen hovedskade :)

    SvarSlet
  8. Det er da fedt og vist også noget jeg kan finde ud af. ;-) Håber snart du er ovre din hækleskade.

    SvarSlet
  9. Hvor er det fedt. Tror lige jeg skal have fat i de sidste rester af en t-shirt jeg lavede til strimler. Mangler lidt et pænt hårbånd. Tak for vejledningen!

    SvarSlet
  10. super fedt hårbånd.
    Tak for vejledningen (:

    Kig forbi min giveaway http://bykirsti.blogspot.com/p/giveaways.html

    SvarSlet
  11. Hvor er det en god ide og en nem og overskuelig tutorial. Tusinde tak her fra!

    SvarSlet
  12. Og nu ved jeg lige præcis hvad jeg skal i gang med, med mit lilla zpaghettigarn. Tak for inspiration :)

    SvarSlet
  13. Arrrrj hvor fedt. sådan et må jeg da prøve at lave :)

    SvarSlet
  14. Dit hårbånd er altså bare super flot!
    Tak for DIY'en.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...