fredag den 27. august 2010

Voksipose med ugleapplikation

Jeg har kreeret endnu et betræk til en voksipose. Dette betræk er til Heidi, der har hentet Malthe hele den lange vej ovre fra Colombia. Prøv at se en lille lækkerbasse han er på Heidis blog.

Betrækket til voksiposen er syet i en lækker muldvarpebrun fløjl. Den ser lidt grå ud på billedet, men jeg tror måske det skyldes luven. Det kan da i hvert fald ikke tænkes, at jeg er en paphat til at fotografere det....

Uglen har jeg applikeret på og jeg har brugt vliesofix i stedet for hifix som jeg ellers normalt bruger. Jeg blev anbefalet vliesofixen, fordi lim og papir ikke skiller så let ad som det gør på hifixen. Og så langt vil jeg gerne give min varmeste anbefaling, men jeg synes måske det bliver lige en lille anelse mere stift? Det kan muligvis også skyldes, at jeg har brugt en lidt tykkere fløjl som underlag. Alt i alt er jeg dog nok blevet afhængig af vliesofix i stedet for hifix. Ingen limuheld med strygejernet involveret og dét er da positivt.

Her er en lille fotokavalkade med ugleposen. Der er ugler i posen...undskyld...ku' ikk' la' vær'.....tøhø....

Jeg glæder mig allerede til at sy den næste. Jeg har klippet 3 mere udover denne og så er der bare mig og fri fantasi ahead. Dejligt!

Trænger du til nyt betræk til din voksipose, så send mig en mail på karlssonskudeskab@hotmail.com


SNUP TIPPET: Jeg har lavet en guide til hvordan du laver flot og nem applikation. Du finder den lige her.

21 kommentarer:

  1. Du er god til de der voksiposer.
    Meget smukt arbejde.

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot.
    God weekend.
    Kirsten

    SvarSlet
  3. Skøn skøn ugle! Jeg bliver simpelthen i godt humør af at se på den. Det føles næsten som om den blinker til mig...

    Applikationer er bare enormt hyggelige at lave, og så er ugler jo et yndlingsmotiv. Jeg skal snart i gang med en mulepose med applikeret ugle...

    Og så er voksiposen i sig selv rigtig fin. Det er et flot krea arbejde du har lavet. :o) Det er en heldig lille fyr som skal nyde den.

    SvarSlet
  4. Den er LÆKKER!!! Hvis jeg får et barn mere ( as if!!)skal du helt bestemt sy til os!
    men jeg har lige brug for lidt hjælp, hvordan laver du det fine applikation? Syr du det direkte på eller?

    SvarSlet
  5. Wauw!!! Laver du dem i voksenstr. ;-)

    SvarSlet
  6. Kære Lis.
    Har lige været en lille tur rundt på dine DIY. Du kunne uden tvivl udgive en succesfuld bog med dine DIY's og sikkert også andet. 1. Du gør det nemt at forstå og overskueligt at gå i gang med. Men vigtigst, du skriver så herligt at man griner hele vejen hen til symaskine.(og her - strygejernet) Don't ever stop !

    SvarSlet
  7. For filan Lis - hvor er den blevet flot! Jeg glæder mig viiiiildt meget til at putte Malthe i den :-))
    Tusind tak!
    Kh
    Heidi

    SvarSlet
  8. Hvor er den BARE super flot, Lis!

    SvarSlet
  9. Hvor er den lækker og superflot lavet.
    Heldige unge der skal ligge og gryffe i den og heldige moar der dagligt kan frydes over lækkerheden.

    SvarSlet
  10. Hvor er den lækker og superflot lavet.
    Heldige unge der skal ligge og gryffe i den og heldige moar der dagligt kan frydes over lækkerheden.

    SvarSlet
  11. Tusinde tak for alle jeres meget pæne ord om min seneste voksi!

    Anne: Hvis du trykker på 'snup tippet'-linket nederst i indlægget, så er der en forholdsvis udførlig guide:)

    Ha en skøn weekend, skønne!

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  12. Den er bare sååååå fed. er vild med din ugle.
    Har længe tænkt jeg ville lave et betræk, men sys det er et større projekt. men laves skal den :O)
    Kh. SUsan

    SvarSlet
  13. Ej sikke en fin ugle, er det en du selv har tegnet?? Super fin voksi i øvrigt. ;0)

    Mvh Dorthe (http://lumestidsfordriv.blogspot.com/)

    SvarSlet
  14. Endnu et skønt betræk, du kan bare det der med voksi-betæk (ja og så meget andet selvfølgelig;)).
    Jeg må vist snart få syet et nyt til Fridas voksi, det er da en super ide med fløjl!

    SvarSlet
  15. den er virkelig lækker, og flot application. :) waauhh

    SvarSlet
  16. De er simpelthen så flotte de voksiposer du laver.. har flere gange tænkt tanken at jeg ville prøve selv men kan simpelthen ikke lave så fine applikationer som dig.. heller ikke selvom jeg har fulgt din vejledning.. Du er vist bare den bedste til den slags.. måske jeg bare skulle spare op til et betræk lavet af mesteren ;o)

    SvarSlet
  17. Den er SKØØØN Lis! Jeg vil straks lade tippet om de klippede stykker gå videre til min baby-sang-motorik gruppe. De savlede over min 'Karlsson-wannabe-voksi' tidligere i dag, og det blev et rungende NEEEEEJ til spørgsmålet om, om jeg syede på bestilling! Sidst jeg syede voksi fødte jeg spontant næste morgen alene på badeværelset og svor at jeg aldrig ville sy sådan én igen! LOL! ;-)

    SvarSlet
  18. Kære Lis

    Hvad koster det at få syet sådan et voksibetræk..? De er VIRKELIG fine

    SvarSlet
  19. Det var dog det flotteste motiv til en voksipose - ros til dig ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...