torsdag den 19. november 2009

Oh deer!

Når Christina og jeg har kreadage, har hun som regel et eller andet applikationshalløj med. Det er vældigt inspirerende at se hinanden arbejde og få indblik i hver vores forskellige universer, der dog har en fælles grundtone.
Vi er begge glade for retrostoffer, Liberty, designerstoffer og tilsammen har vi jo en ganske betragtelig mængde prints at vælge imellem.
Vi bruger flittigt af hinandens stofrester og hvad der startede som afklip fra en kjole, et par bukser eller lignende ender pludselig som små svampe på bukser, en del af et patchworksengetæppe, en babyhjelm eller andet.
Sidst vi sås (hedder det det?) klippede jeg små bambier af mine stofrester og syede dem på en nederdel i mælkedrengestrib. (Man fornemmer min begejstring ved striber, ikke? Synes alt jeg har fingrene i for tiden, har striber i sig på en eller anden måde.)

Den er dog langt fra færdig, så her er blot et udsnit. Jeg synes de ser lidt småforelskede ud. Er det mon parringssæson?

11 kommentarer:

  1. Du lager så mye fint. flotte elleville farger og sammensetninger: )

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine de bambier, Lis!
    Pas nu på der ikke lige pludselig er et helt kuld med de blikke de to sender hinanden ;o)

    SvarSlet
  3. De er forelskede ! Ingen tvivl om det :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine! ...og *hjertesuk!*, tænk, at have én at have kreadage med. Hvor er I heldige :-)

    SvarSlet
  5. Skønne bambier, som jeg også synes ser ud til at sende hinanden søde blikke. Lige til at blive i dejligt humør af på en småtrist og regnvåd novemberdag...

    Ha' en dejlig dag...

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  6. du er f... hurtig - jeg sidder og laver indlæg om rester - og nævner selvfølgelig dig.. må lige skrive lidt om.. vis mere af nederdelene du - de er for fede altså!

    SvarSlet
  7. De er søde, dine forelskede bambier :-)

    Sjovt med din forkærlighed for striber - hos mig er det små prikker, der går igen overalt. Eller store blomster, mener min mand og ruller med øjnene :-)

    SvarSlet
  8. Skønne bambier. Og parringssæsoner er overtået! Vi har en mark bag huset med den sødeste bambier. Men når hannen går i brunst, så brøler han højt og længe - og helst når vi skal til at sove!!!

    SvarSlet
  9. Hej Lis

    Jeg er vild med det du laver, men det har du vel hørt så mange gange før. Jeg har lige et spørgsmål; Når man nu skal sy sådan nogle figurer på stof, SKAL man så bruge fliseline, eller hvordan??
    Det er sådan ca. 14 år siden jeg sidst sad bag en symaskine, så det er lidt svært at huske.

    K.H. Mille-f

    SvarSlet
  10. Forelskede bambier - skønt! Meget fine er de :-)
    Mvh Louise

    SvarSlet
  11. Gitte: Tusind tak:)
    ---
    Ulla: Ja, de er da blevet ret nuttede;) Jeg må sy et hegn imellem dem - eller vende ryggen til og håbe de applikerer sig selv ud over det hele:))
    ---
    Miri:Ja, er de ikke det?
    ---
    Kirsten: vi råhygger os også:) jeg skylder dig en ordentlig tak - måske ligefrem en ode - for den fine fine FINE mobilsovepose og den søde huehat:)Jeg skal lige have taget nogle billeder af det.
    ---
    Helle: Gul oglilla kan hjælpe på det meste:)
    ---
    Christina: hihi, to sjæle - en tanke;)))
    hvor er Maries sengetøj bare blevet flot, altså! Du er sgu for sej!
    ---
    Grundglad: Ja, vi har jo alle en passion:)
    ---
    unikarina: ak, ja. Landlivets lyksaligheder:) Jeg er selv vokset op helt utrolig langt ude på landet bag en kæmppeskov. Har dog stadig tilgode at høre en brunstig kronhjort.
    ---
    Mille F: Ork, jeg er altid klar på at blive klappet på håret og få at vide jeg er dygtig:) Tror jeg sgu aldrig man vokser fra:))

    Jeg bruger noget, der hedder Hi-fix (klæber på begge sider). Man KAN godt applikere uden at klistre det fast først, men det er nemmere og bliver pænere i kanterne med hi-fix. Alternativt kan du bruge sådan noget flytbart spraylim, men jeg tror ikke det er nok til at holde kanterne pæne. Har ikke prøvet det af.
    ---
    louise: Tak:)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...