søndag den 15. november 2009

Man har et projekt, til man tager sig et nyt

Nå, men så var der pludselig en ny idé, der tog bolig i mit hoved og ikke ville give slip. De der juleposer er jo ikke mere julede, end at de snildt kan bruges til noget andet resten af året. I en af mine gamle 'Alt om håndarbejde' fra 70'er/80'erne var der nogle simple julesokker på snor i fine røde stoffer. Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde det pågældende blad, så I får blot min version at se i denne omgang. Så kan jeg jo lave en fyldigere julesoksreportage, når jeg finder bladet.


Jeg har faktisk syet flere end dem på billedet færdige - jojojo, den er god nok: færdige! Det er meningen de skal trækkes på snor og så hænges op.

Jeg har stadig en forestilling om, at jeg også skal have syet en stor patchworkjuleskøjte. Måske ikke lige til pakkekalendergaver, men så bare til hygge. Måske kunne man bruge den til at opbevare alle de grimme indkøbsposer i? Altså dem der, som jeg hver gang har med hjem fra supermarkederne og som jeg hver gang tænker, at jeg skal huske at tage med næste gang og genbruge (for fanden), men altid glemmer. I virkeligheden burde jeg bare sy mig et ordentligt indkøbsnet og genbruge dét. Nå, det er en anden, men også meget vigtig snak.

Lidt genbrug har der været inde over denne weekend. Jeg har nemlig fundet en gammel grim vitrine i den lokale genbrugs til blot 150,- Rent røverkøb. Den var i skøøøønt gulnet fyrretræ med tonede ruder i lågerne! Nu skal den bare være med åbne hylder og males i den rette citrongule farve. Jeg er kun nået til grunderen. Og til at sætte fine dåser på toppen. Jeg kan faktisk næsten ikke vente med at flytte ind i den.

Imorgen kommer Christina og så skal vi kreahygge igen. Jeg er vild med det! Hvem var det, der skrev, at blogging er vennedating? Jeg tilslutter mig i hvert fald:)

Om lidt vil jeg nyde mig en sidste kop af min nye Kusmi te, Prince Vladimir. God søndag aftensrest:)

7 kommentarer:

  1. Vennedating...ha ha det tilslutter jeg mig også. Min bedste blogven ser jeg 1-2 gang om ugen, og hun hjælper mig med alt. Har i sidste indlæg kaldt hende min støttepædagog.
    Hils Christina....jeg skal nok lave hæklekursus. Kan I ikke finde et egnet tidspunkt, evt. i Januar hvor alle har lidt mere tid.
    Så kommer jeg gerne og "holder kursus". Vi kan jo se om det skal være privat ved en af jer eller om jeg skal finde et egnet lokale i byen?
    Hvad er mest hyggeligt?
    Lader til der er 4-5 andre der har meldt sig under fanerne allerede.

    God mandag
    Karen

    SvarSlet
  2. Fedt udtryk! Og du har helt ret. Det er en form for vennedating, hvor man spændt venter på om der er nogen der syntes man er spændende og interessant :0).

    Glæder mig meget til at se dit gule loppefund færdigt - tror bestemt det bliver flot!

    SvarSlet
  3. åh det lyder bare så fantastisk! Hils C og hav en skøn dag.

    SvarSlet
  4. Vi kan sagtens være hos os.. det er også tæt på motorvejs afkørsel.. hold op jeg glæder mig.. Lis jeg kører nu... vi ses.. og Karen - hæklekursus.. I´m in.. januar er fin.. bare helst en aften eller weekend.. jeg er jo startet arbejde der.. :-( Bliver helt afhængig af de kreative dage hos Lis..

    SvarSlet
  5. Hej Lis

    Sikke fine små julesokker - god idé! Og sikke et godt farvevalg til loppefundet - er vild med citron/cremegul, og glæder mig til at se vitrinen færdig, når du kommer så langt.

    Du er godt nok aktiv til at have født for så kort tid siden - hold da op!

    God mandag super woman
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  6. Hej Lis
    HVor er de skønne de strømper og hvilket overskud du har til at sy med en lille nyfødt.Det tager jeg hatten af for.
    Jeg synes det er dejligt for jer(dig og christina) at I har fundet hinanden. Det er altså guld værd at møde mennesker i voksenlivet som deler ens interesser.
    God mandag

    SvarSlet
  7. He he...sidder faktisk lige selv og nyder en kop Kusmi te, Prince Vladimir (den smager af hygge og lidt af jul). Har du før malet noget citrongult? Jeg har selv her i sensommeren malet et vitrineskab gult...det skulle have mange gange, for gult dækker ikke så godt.
    Glæder mig til at se resultatet!

    Hilsen Anne

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...