tirsdag den 13. oktober 2009

Sandheden om mig/mens vi venter


Jeg er blevet tagged! Normalt er jeg ikke tosset med den slags, fordi jeg synes det ofte har sådan lidt kædebrevsagtigt skær over sig, men den her er jo faktisk sjov, så jeg er på:)
Jeg er faktisk blevet tagged for temmelig længe siden, men har først lige opdaget det nu. Og mens jeg alligevel er ved at gå til i venten på den frække Frida, så kan I jo ligesågodt få sandheden om mig. Eller sandhederNE, for man skal finde hele 10 hemmeligsager frem. Jeg har ikke tænkt noget igennem før jeg er gået igang med at skrive, så det bliver frit fra leveren.

Muligvis pinligt - vi får at se...

Ok - here goes:

1) Inden andre finder på at få det frem, kan man ligeså godt selv stå frem med det: Jeg har engang skrevet til ViUnge eller en af de der blade (da jeg havde den rette alder til dét, vel at mærke!) for at få andre pennevenner end Elin i Norge. Under interesser skrev jeg: lædertøj, motorcykler og Bon Jovi. Fik ingen svar.....Måske var det for tydeligt, at det var løgn? Bortset fra Bon Jovi, som jeg stadig godt kan li. Meget.

2) Hvis jeg skulle vælge en hvilken som helst koncertoplevelse uden at skele til så trivielle begrænsninger som tid og afdøde artister, så ville jeg være at finde til en Elvis- eller johnny Cashkoncert. Gerne en af de mindre.

3) Jeg har lignet en dreng det meste af min barndom. Jeg har desværre ingen fotodokumentation ved hånden, men fordi det er latterligt morsomme billeder lægger jeg hovedet på blokken og lover fremtidig fremvisning. Ama'r halshug!

4) Jeg måtte op i fuldt pensum i 2.g. Der var så mange i min klasse, der var nomineret i den kategori, at lærerværelset simpelthen stemte om, hvem, der skulle 'vinde', da de ikke mente man kunne sende så mange afsted. Det blev så mig og Lotte. Jeg ved det, for vores studievejleder var rødglødende af raseri over det og fortalte os det.
Jeg endte med 10 i fransk og 5 i naturfag. Vistnok 8 i geografi. Kan ikke huske de andre.

5) Har været kæreste med en, der senere sprang ud som bøsse. Muligvis har jeg været kæreste med endnu en, men ham har jeg ikke haft kontakt til siden 1997, så måske var det bare en fornemmelse. Den første har jeg stadig sporadisk kontakt med og han er jo stadig dejlig, men bare på en anden måde. Nemlig. Af indlysende årsager var det ikke det hotteste forhold man kan tænke sig...

6) Jeg ville ønske jeg havde en smuk sangstemme. Det ville være så rart for alle, for jeg har ingen problemer med at synge vældig højt med, hvis jeg kender sangen.

7) Jeg forstår ikke jalousi. Har aldrig selv haft følelsen og har måttet fake sympati og forståelse, når jeg er blevet konfronteret med andres. Undskyld.

8) Jeg er god til alt! Simpelthen. Men kun om natten i mine drømme. Så er der til gengæld heller ingen begrænsninger. Snowboard, ski, flyvning (ikke i fly, men Supermanstyle), bilkørsel, you name it. Især det sidste. Jeg har ikke kørekort i den virkelige verden, men i drømme kan jeg holde på den stejleste bakke og bare lige sætte i gang uden at trille så meget som en kvart milimeter baglæns. Jeg ved så lidt om at føre bil, at jeg ikke engang er klar over om det er sejt, men i mine drømme er det altså det vildeste.

9) Jeg kan ikke se rod. Kan simpelthen ikke få øje på det. Når jeg (få gange) rydder helt op i min systue kan jeg ikke finde noget som helst. Så det gør jeg sjældent. Til gengæld er mit tøjskab altid klar til militærinspektion. Heldigvis har Ronni det stik modsat. Det sikrer os et gennemsnitshjem. Med lidt nærmest dekorativt 'rod'.

10) Jeg er en anelse hypermobil, men kun i benene. Jeg kan stadig gå i spagat og løfte benet helt op til øret, selvom jeg er ekstremt højgravid.

Interessant? Tja, det ved jeg nu ikke, men så gik der da en lille time med det og mine tanker kom lidt væk fra den fødsel, der bare ikke vil indtræffe.

Hvem skal vi så vide mere om nu?
Hvad med Rikke som er spritny blogger og som jeg kender perifert i den virkelige verden? Hun laver skønne skønne ting og jeg glæder mig til at følge med på hendes blog.

Og Maren! Gøglerprinsessen, der har så mange ord i sig, som ikke når bloggen. Jeg ved allerede en del, men jeg er sikker på, at hun har flere overraskelser i ærmet. Maren har jeg lært at kende via Trendsales og så tog den ene mail den anden og jeg har endda mødt hele familien en enkelt gang.

Sidst og i hvert fald ikke mindst, så vil jeg vide mere om Christina! Christina har jeg lært at kende gennem det her bloggerhejs og et nyt og dejligt venskab spirer allerede godt. Jeg er sikker på, at hun er en ulv i fåreklæder og det er ment på den absolut bedste måde. Jeg elsker, når folk overrasker mig.

5 kommentarer:

  1. I love you!
    Især fordi du indrømmer det der med Bon Jovi...

    SvarSlet
  2. JEG ELSKER BON JOVI, så ikke et ondt ord om det!
    Fed læsning, Lis :-)
    Jeg er især vild med (og lidt misundelig på), at du kan køre bil i drømme. Jeg har selv intet kørekort, og hver gang jeg drømmer, at jeg kører bil, så sidder jeg for det første altid på passagersædet - altså med rat og pedaler - og jeg kan OVERHOVEDET ikke styre bilen.
    Flyve som supermand - dét kan jeg til gengæld, men jeg skal baske med armene først?!
    Jeg kan spise en hel pakke parmaskinke - uden brød! (og gør det tit), og så har jeg engang været forelsket i Jean-Claude Van Damme.
    Ha en dejlig dag, og så sender jeg lige lidt vestøv afsted til dig :-)

    SvarSlet
  3. uhh Lis hvor er du dog sød at skrive mig på bloggen en fin fra-dig-til-mig-blog-vej 1000 tak:-)
    jeg læste også lige dit andet inlæg med vefremstillende-ting-du-ved....
    men AMERIKANS OLIE er IKKE sagen jeg har hørt de forfærdeligste rygter/historier om den
    -og glem nu ikke at selv om man er tyk/gravid kan man altså godt have tynd mave :-)

    go ve(vind) Rikke;-)

    SvarSlet
  4. Jamen jamen...se dog at få det overstået :)
    Pyh, det må være hårdt bare at ve-nte og ve-nte.
    Jeg har håbet for dig hver gang der lige har været lidt pause mellem indlæggene at NU var det klaret....men nej.
    Jeg prøver med lidt aktive tanker.
    Håber det hjælper....bare lidt!



    Karen

    SvarSlet
  5. AHHH for søren Lis... min ørepine er lige overstået og nu det her???? Griner

    Jeg har nu også været vild med Bon Jovi... og Whilson Philips - griner.

    Jeg havde virkelig håbet på, at det snart var nu med Frida.. hvad venter hun på??

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...